Lees hieronder de antwoorden op veelgestelde vragen
Hoe lang duurt de opleiding?
De opleiding bestaat uit 12 lessen van ca. 3 uur. Als je wekelijks les volgt, dan ben je in ca. 3 maanden klaar. Je kunt ook om de week lessen volgen in rustiger tempo, of juist sneller in deeltijd met dubbele lessen van 6 uur.
Waar worden de lessen gegeven?
In onze gezellige studio, in het centrum van Apeldoorn. Het adres is: Deventerstraat 46, Apeldoorn. Let op: de ingang en parkeerplaats bereik je achterom, via de ingang achterom tussen Kanaal Noord 85-87. Zie de volledige route- en adresgegevens op onze contactpagina.
Wat voor mensen volgen deze opleiding?
Onze deelnemers zijn vaak jonge dames die geen trek hebben in een langdurige en dure opleiding, maar die wel professioneel als visagiste aan de slag willen. Ook zien we vaak vrouwen en werkzoekenden die als zelfstandig ondernemer of ZZP-er een praktijk of salon willen starten vanuit de gedachte ‘nu of nooit’. Ook voor kappers, schoonheidsspecialisten, fotografen of personen die werkzaam zijn in de beautybranche en die meer kennis van make-up en visagie willen opdoen, is deze opleiding zeer geschikt.
Wat vinden anderen van deze opleiding?
Onze deelnemers waarderen ons gemiddeld met een 9,5 of hoger. Wij zijn erg trots dat 100% ons ook aanbeveelt. Wij verzamelen reviews op een onafhankelijk platform en je kunt ze nalezen bij Klantenvertellen.nl.
Visagie Opleiding Allround Make Up Artist
Kan ik als gevorderde ook instromen?
Ja, als je al een gevorderd niveau hebt, bijvoorbeeld omdat je ergens anders al een basisopleiding visagie hebt gevolgd, dan kun je bij ons makkelijk instromen. Samen met je docente Roos bepaal je tijdens je eerste les wat je niveau is en hoeveel lessen je kunt ‘overslaan’. Voor iedere les die je zo niet hoeft te volgen, krijg je korting op de factuur. Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.
Moet ik thuis nog veel studeren?
Nee, je hoeft niet te blokken of opgaven te maken. We raden je wel aan om thuis veel te oefenen, op jezelf of liever nog op iemand anders.
Ik wil me inschrijven, hoe vind ik een startdatum?
Tijdens de eerste stap van het inschrijfproces selecteer je één van de beschikbare instroommomenten in de kalender. Iedere maand zijn er voldoende startmogelijkheden. Je eerste les is direct een privé intake waarbij we samen je verdere lesrooster afstemmen.
Hoe werkt het ‘continurooster’?
Het continurooster zorgt ervoor dat er het gehele jaar door meerdere startmogelijkheden zijn per maand, verspreid over drie groepen. Op die manier kun je altijd snel beginnen en kun je de opleiding volgen in een tempo dat bij jou past. Bij je inschrijving hoef je alleen je eerste lesdag te kiezen. Daarna gaat de rest vanzelf. Indien nodig, kun je later nog wisselen van groep mits er plek is, of een keer een les verplaatsen als een lesdag echt niet uitkomt. Je kunt zelfs je opleiding één keertje voor maximaal 2 weken kort ‘pauzeren’ om later weer verder te gaan, totdat je al je 12 lessen hebt gevolgd. Je moet er wel op letten dat je vóór de vakantie klaar bent met al je lessen (zomervakantie, of kerstvakantie).
Kan ik na afloop werken als visagiste?
Ja, als je alle lessen gevolgd hebt, dan heb je professioneel leren opmaken en kun je op zoek naar werk als visagist. Je kunt ook als ZZP-er of zelfstandige voor jezelf beginnen. Je mag jezelf visagist noemen want dat is verder geen beschermde titel. Of je ook echt werk vindt, hangt van jezelf af!
Krijg ik een (erkend) diploma?
Ja, als de dat wilt. Als je alle lessen hebt bijgewoond, krijg je een certificaat met vermelding van inspanning. Daarnaast kun je bij ons nog de aanvullende examentraining voor het landelijk bekende Diploma Visagie van KWC-uv volgen. Daarna kun je bij KWC-uv het examen doen. Wij geloven zelf niet zo in “erkende diploma’s”. Er is immers geen officiële (branche)organisatie meer die diploma’s kan erkennen. Een papiertje met je naam erop zegt lang niet alles; het is veel belangrijker dat jij aan je toekomstige klanten of werkgever kunt laten zien wat je kunt. Daarom helpen we je een goede portfolio te maken tijdens je opleiding en krijg je uitleg over de ‘business kant’ van het vak visagie.
Wanneer moet ik besluiten of ik examen wil doen?
We raden al onze studenten aan om die beslissing te nemen tijdens de laatste paar lessen. Tegen die tijd weet je goed wat je wel en niet wilt en loop je geen risico dat je kiest voor iets waar je later misschien spijt van krijgt.
Wat gebeurt er als ik een les mis?
Dankzij ons continurooster is het meestal geen probleem om een gemiste les in te halen. Er er moet natuurlijk wel een plek vrij zijn in een andere groep.
Moet ik iedere les zelf een model meenemen?
Ja, om het vak van visagiste goed te leren is het niet genoeg om de technieken op jezelf toe te passen en daarom moet je ervoor zorgen dat je tijdens de lessen iemand hebt om model te zitten. Uiteraard krijg je van ons ruim tevoren tips en advies hoe je dat het beste kunt aanpakken. Zo zijn er bijvoorbeeld op Facebook diverse ‘TFP’-groepen (Time For Print) waarin je modellen kunt vinden.
Wat betaal ik voor het basispakket make up?
De prijs van het bijbehorende basispakket make-up is €419,-. Voor dat bedrag ontvang je een mooie selectie professionele materialen (make up, kwasten, etc.) die speciaal is afgestemd op jouw opleiding.
Mag ik het pakket houden?
Ja, het pakket krijg je bij je eerste les en dan wordt het jouw eigendom.
Ik heb al materialen, wat nu?
Je mag eigen materialen meenemen en gebruiken als je wilt. Het is wel erg belangrijk dat je met de juiste, kwalitatief goede materialen leert werken. Daarom beoordeelt je docente Roos eerst of jouw materialen geschikt zijn.
Mag ik (of moet ik) nog extra materialen kopen en gebruiken tijdens de les?
In principe zit alles wat je echt nodig hebt al in het basispakket make up. Echter, de ervaring leert dat deelnemers vaak al met extra make-up en technieken willen experimenteren, vooral tijdens de laatste paar lessen. Denk bijvoorbeeld aan kunstwimpers, banana powder en glitters. Dat soort materialen kun je zelf meenemen en gebruiken.
Als ik me inschrijf, kan ik dat nog annuleren?
Ja, wij hanteren soepele en flexibele voorwaarden. Bij ons hebben zowel particulieren als ZZP-ers een uitgebreide herroepingsmogelijkheden. Het is onder voorwaarden zelfs mogelijk om nog tijdens je opleiding te pauzeren, of van groep te wisselen. In specifieke gevallen kun je zelfs tussentijds stoppen met je opleiding en het resterende lesgeld terug vragen. Lees vooral ook de Algemene Voorwaarden goed door.
Moet ik BTW betalen; kan ik BTW terug vragen?
De tarieven op deze website zijn al inclusief BTW. Er komt dus niet nog eens extra BTW bovenop. Als je zelf een bedrijf hebt, of ZZP-er/zelfstandige bent en BTW-plichtig bent, dan kun je dus je BTW bij de Belastingdienst terug vragen.
Kan ik echt in 3 maanden visagiste worden?
Jazeker. Bij andere opleidingen zit je al snel met meer dan 20 andere leerlingen in 1 klas! Dan moet je dus vechten om een beetje aandacht. Daarom duurt het soms wel 9 maanden voordat je klaar bent. Wij werken in hele kleine groepen, dus met heel erg veel persoonlijke aandacht. Wij geloven ook in efficiënt werken. Daarom besteden we in de lessen alleen tijd aan wat echt belangrijk is. Bij ons leer je geen onnodige theorie. Je gaat meteen aan de slag en veel oefenen. Onze lesmethode is uniek: doelgericht, met 100% focus op de praktijk, zonder tijd te verspillen aan dingen die je later als visagist toch niet nodig hebt. Andere opleidingen duren gewoon veel te lang!
Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?
Op deze pagina staan al onze voorwaarden en daar kun je ze ook downloaden
Hoe kan ik betalen?
Je maakt bij voorkeur bij je inschrijving een account aan zodat je alles zelf online, makkelijk en veilig kunt regelen. We sturen je per e-mail een PDF factuur. Je facturen en betalingen kun je via je account inzien en beheren. Behalve via iDEAL, kun je ook betalen via o.a. Apple Pay, Google Pay of IBAN overboeking. Als je voor IBAN overboeking kiest, dan ben je zelf ervoor verantwoordelijk dat je het juiste bedrag tijdig naar onze bankrekening overboekt: NL27 KNAB 0255 8983 20 t.n.v. Art in the Attic. Bedragen tussen de €100,- en €5.000,- kun je ook betalen met Visa, MasterCard of American Express.
Wanneer moet ik betalen?
In de regel moet je betaling uiterlijk 10 dagen vóór de eerste lesdag bij ons binnen zijn. Als je je korter dan 10 dagen voor aanvang van de opleiding inschrijft, let dan goed op je e-mails, want dan moet je betalen zodra je de factuur ontvangt.
Kan ik het deelnamegeld in termijnen betalen?
Ja, dat kan, in 3 delen verspreid over ca. 60 dagen. Dat gaat via de aanbieder in3 – In 3 keer betalen met 0% rente.
In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra rentekosten*. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is €500,- en het maximale bestelbedrag is €3.000,-.
Voorafgaand aan de betaling doet in3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kan je contact opnemen met in3 of kiezen voor een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over in3? Bezoek dan: www.payin3.nl.
Als je kiest voor in3 betaal je het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal. 30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen. Je ontvangt een mailtje zodra je een nieuwe betaling moet doen. Wel zo makkelijk!
Zo werkt in3
- Kies & check: Kies in3 bij het afrekenen, het systeem doet een supersnelle gegevenscontrole.
- 1e betaling & verzending: Je doet direct je eerste betaling en je order wordt verwerkt.
- 2e & 3e betaling: Binnen 30 dagen doe je de tweede betaling en binnen 60 dagen doe je de derde betaling.
Kan ik ook gespreid betalen?
Ja, gespreid betalen is mogelijk bij een bedrag tussen €500,- en €5.000,-. Gespreid betalen gaat via SprayPay. Tijdens de aanvraag kun je zelf kiezen in hoeveel maandelijkse termijnen je het bedrag wilt terugbetalen. SprayPay is eigenlijk een kredietverstrekker en rekent rente op de lening. Wil jij eerder of extra aflossen? Dat kan kosteloos en boetevrij. Uiteindelijk bepaal jij dus de looptijd. SprayPay heeft een vergunning van de AFM (vergunningsnummer:12045002).
Wil je van SprayPay gebruik maken dan moeten beide partijen tot de conclusie komen dat je het maandelijkse bedrag kan betalen. Het is vervelend als achteraf blijkt dat dit niet het geval is. Zodra je aangeeft via SprayPay gespreid te willen betalen, beoordelen zij aan de hand van een aantal checks, razendsnel je aanvraag. Deze beoordeling vindt 24/7 online plaats. Dus ook in het weekend. Binnen enkele seconden weet je of je in aanmerking komt voor een krediet.
Als SprayPay bepaalt dat zij jou geen krediet kunnen verstrekken, kies dan een van onze andere betaalmogelijkheden. Art in the Attic staat buiten dat proces en heeft geen invloed op de acceptatie bij SprayPay.
Waarom staat PAY.nl op mijn bankafschrift?
PAY.nl is onze ‘payment service providers’ die alle betaalmethodes voor ons verwerken. Let op: je hoeft nooit zelf geld over te boeken naar de IBAN rekening van PAY.nl.
Ik heb betaald, maar de orderstatus staat nog op ‘In behandeling’. Waarom is dat?
‘In behandeling’ betekent dat we je betaling binnen hebben, maar dat je opleiding nog niet gestart is, of dat nog niet alle termijnbedragen binnen zijn. Nadat je je eerste les hebt bijgewoond en je je basispakket van ons in ontvangst hebt genomen en/of je laatste termijnbetaling hebt voltooid, wordt de status ‘In behandeling’ gewijzigd in ‘Voltooid’.
Staat je vraag of antwoord hier niet tussen? Bel of app ons dan, of stuur een e-mail. We helpen je graag verder.